Crayola
washables ook vir my seun
Geskryf deur Marelize
Erasmus
“Ek wil hê julle moet
vir my ʼn monster teken,” juffrou Erasmus kyk met groot oë na haar graad 5 klas,
“maar nie sommer enige monster nie.
Hierdie monster moet gemaak word uit verskillende dele van ander diere
en enige iets anders wat julle aan kan dink. Gebruik julle verbeelding!”
Die graad vyfies kyk
met groot oë na hulle juffrou. Juffrou
het uiteindelik na my idee geluister wat ek aan die begin van die jaar in die
idees-boks gegooi het, jipee! Eugene is ʼn
oulike, slim en baie eiewyse seunskind.
Hy het wilde swart hare soos sy pa...jy weet voordat hy grys geword het,
sy ogies kan enige grootmens se hart laat vermurwe. Eugene is baie lief daarvoor om te teken,
vandat hy kan onthou teken hy al. Sy pa
het vir hom sy eerste vetkryte op 3 jarige ouderdom gegee. Kort daarna moes hy uitvind dat hy nie op die
eetkamer muur mag teken nie, sy ma was bietjie kwaad, maar net vir ʼn
rukkie. Sy pa het vir sy klein
kunstenaartjie ʼn foto raam uitmekaar gehaal en daardie prentjie geraam, net
daar op die muur. Hy het nou nog daardie
raam met ʼn foto van die prentjie wat hy destyds geteken het. Vandag is sy kans om vir sy juffrou te wys
dat hy nie net mooi kan teken nie, maar ook dat hy kreatief kan dink.
“Hy Eugene, aarde na
Eugene, was jy al weer in daardie wêreldjie van jou?” Marelca, sy maatjie van
kleuterskool af kyk met haar groot blou oë na hom, “juffrou het al 5 minute terug gesê dat ons moet
begin met ons prentjie.”
“Marelca, jy weet mos
ek doen my beste werk as ek eers na my wêreldjie toe gaan!” Ek kan sien dat sy
reg is om my ʼn klap te gee, maar sy besluit toe dat sy eerder die tyd baie
beter kan gebruik as om met my te stry oor my gemaak wêreldjie.
Ek kyk na die groot
papier op my tafel en die moontlikhede is oneindigend. Ek maak my tas oop en haal my Crayola
washable markers en my Crayola twistables uit.
Nadat ek op die muur geteken het, het my ma besluit dat ek eerder
washable skryfgoed moet gebruik.
Ek haal my HB potlood
uit en trek my eerste streep en dit was die einde. Idees kry vorm in my kop, verskillende diere
en hulle parte vlieg voor my oë verby.
My strepe kry vorm op die papier:
ʼn groot vis vir ʼn lyf, vier baie groot oë (hehe, jy weet om hulle beter
te sien, hehe), drie pote wat lyk soos hoenderpote en heel laaste ʼn stuk
liquerice, want hy hou van my gunsteling lekkers.
Ek teken vir die vis
groot driehoekige tande met ʼn groot glimlag.
Juffrou het mos gesê ons moet ʼn monster teken, maar nie dat die
monster nie vriendelik kan wees nie. My
pa het my van kleins af geleer dat mens nie bang hoef te wees vir monsters nie,
jy moet hulle net so verander dat jy vir hulle kan lag.
Ek begin my prentjie
in te kleur. Eers die Crayola washable
markers om die vis se lyne mee te trek.
Die “Hansviswors” moet helder en baie kleurvol wees, vir hierdie monster
sal daar gelag word.
“Jinne, Eugene, maar
is dit nou nie ʼn vriendelike en kleurvolle monster nie! Wat noem jy hierdie
gedrog?” juffrou Erasmus kyk vir hom met ʼn groot glimlag op haar gesig.
“Dis ʼn Hansviswors
juffrou,” Eugene praat vol selfvertroue, “dis ʼn vis gekruis met ʼn
hanswors. Ons moenie toelaat dat
monsters ons bangmaak nie, juffrou. As
jy vir hulle kan lag, is jy nie meer bang vir hulle nie.”
“Dit is ʼn baie
interessante manier van kyk na die lewe!”
Eugene hou van
juffrou Erasmus, sy laat hom toe om homself te wees. Eugene hou nie daarvan om in ʼn boksie gedruk
te word nie. Sy ouers het hom geleer dat
om selfstandig te dink hom ʼn individu maak en dat hoofstroom te wees nie die
moeite werd is nie. Pa het hom geleer
dat Swanepoels nie bang is om individue te wees nie, die beste persoon wat jy
kan wees is die persoon wie jy op aarde gesit is om te wees. En hy leef dit 100% uit. Dis een van die redes hoekom juffrou Erasmus
so baie van Eugene hou. Hy is haar
sterretjie in die klas. Hy sorg altyd
vir ʼn vars bries in die klas met sy anderse manier van dink.
Sy verwelkom dit. Hy het al ʼn hele paar verskille teweeg
gebring in haar klas. Chester wil nie
meer soos Jimmy wees nie, hy is nie meer skaam om homself te wees nie. Marelca het opgehou om weg te kruip en haar
natuurlike leiers eienskappe het na vore gekom en sy is klaar ʼn moontlike keuse
vir hoofdogter in graad 7. Ja-nee, hierdie seunskind gaan nog ʼn groot verskil
in ons klein dorpie maak.
“Jong, kleur hom
gou-gou in. “ Juffrou stap na haar tafel toe en gaan haal haar goue sterretjies
uit haar boonste laai.
Almal van ons het
daardie dag sterretjies gekry, my en so paar ander se prentjies is ingeskryf
vir die kunswedstryd. My monster hang
geraam in my seun se kamer met ʼn goue sterretjie in die hoek en ʼn “Mooi
so!”. Ek het baie gou geleer dat Crayola
washables ook vir hom sal werk.
DIE EINDE
Marelize Erasmus
21
Afrikaans Addisionele
taal onderwyser by Florida Park High School
Posbus 631, RIDGE
TERRACE, 2168
Geen opmerkings nie:
Plaas 'n opmerking